KiaBlog.pl – blog o marce Kia

Kia Rio

Od 1999 roku, kiedy premierę miała pierwsza generacja Kii Rio, powstały 4 generacje tego modelu. Najnowsza, zaprezentowana w marcu 2011 roku w Genewie, ma aspiracje do zdominowania rynku kompaktowych aut i zwiększenia wzrostu sprzedaży marki.

Kia Rio oferuje swoim klientom atrakcyjny, nowoczesny design, nowinki technologiczne ułatwiające eksploatację i szanujące ekologię, a także dynamiczne silniki.

Nowa Kio Rio charakteryzuje się większymi gabarytami niż poprzedni model – rozstaw osi został wydłużony o 70 mm, a długość całkowita wynosi teraz 1455 mm. Warto zwrócić uwagę na linię dachu, która jest bardzo nisko poprowadzona, przez co producenci uzyskali dynamiczną sylwetkę auta.

Jeśli ktoś by powiedział, że nowa generacja Kii Rio to tylko trochę ulepszony poprzednik, to byłby w dużym błędzie. Rio to idealne odzwierciedlenie nowego kursu marki, co można chociażby zauważyć patrząc na charakterystyczną atrapę chłodnicy, zintegrowaną z przednimi reflektorami.

Auto sprawia wrażenie bardzo dynamicznego, przez odpowiednią proporcję szyb do karoserii a także poprowadzoną do przodu linią nadwozia. Tył auta kojarzy nam się z większym bratem – modelem Sportage, bowiem jest on mocny i stabilny, z wysoko poprowadzonymi nadkolami.

Kabina również nie zawodzi – znajdziemy tutaj trójwskaźnikowy zestaw zegarów i poziomy układ deski rozdzielczej, przez co wnętrze sprawia wrażenie przestronnego i funkcjonalnego. Nowością są przełączniki na konsoli środkowej, sprytnie połączone z ogrzewaniem i sterujące różnymi, dodatkowymi funkcjami.

Polski klient będzie mógł wybierać opcje spośród bogatej listy wyposażenia. Znajdziemy na niej m.in. radio z systemem RDS i odtwarzaczem CD, system głośnomówiący Bluetooth, podgrzewane przednie fotele i kierownice, światła LED do jazdy dziennej czy wycieraczki z czujnikiem deszczu. Jeśli planujemy montaż nawigacji GPS, istnieje możliwość zaaranżowania na desce rozdzielczej miejsca do instalacji urządzenia.

Kia Rio czwartej generacji dostępna jest w Polsce w trzech wariantach silnikowych o mocy od 75 do 109 KM. 75 KM dysponuje trzycylindrowa jednostka wysokoprężna, o pojemności 1.1 litra, wyposażona w turbosprężarkę i zmienną geometrię łopatek.

Ci, którzy preferują silniki benzynowe, wybierać mogą pomiędzy silnikiem 1.4 a 1.2. W silniku 1.4 zapewniono specjalny system, który redukuje tarcia a także wyposażono go w układ zmiennych faz rozrządu CVVT, aby uzyskać lepsze reakcje i niższe spalanie paliwa. Auto wyposażone w silnik 1.4 przyspiesza od 0 do 100 km / h w 11,5 sekundy, natomiast Vmax = 183 km/h.

Kia Rio oferuje też niezwykłe standardy jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Twórcy auta stworzyli specjalną karoserię, wykorzystującą wysokowytrzymałą stal znacznie wydajniej niż w przypadku poprzedniej generacji tego modelu. Wzmocniono boczne belki płyty podłogowej i komory silnika, poprzeczne belki łączące słupki środkowe i przegrodzie.

Klienci na Starym Kontynencie mogą liczyć także na sześć airbagów (po dwie z przodu i z tyłu oraz kurtyny boczne), elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM), funkcję wspomagania ruszania pod górę (HAC) i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich fotelach.

Exit mobile version