Kia Sportage

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 3.3/5 (3 głosy)

sportageKia Sportage to samochód osobowy zaliczany do segmentu aut terenowo-rekreacyjnych. Model ten to jeden z ulubionych kompaktowych crossoverów wielu Polaków. Jest to pierwszy model Kii w tej klasie aut, produkowany od 1994 roku. Jak do tej pory powstały trzy generacje popularnej Sportage. Jaka jest nowa generacja tego modelu i czym przyciąga interesantów? Sprawdźmy.

 

Pierwsza generacja Sportage produkowana była w okresie od 1994 do 2002 roku, zbudowana została w oparciu o technologię Mazdy Bongo. Druga generacja zeszła po raz pierwszy z taśmy w 2004 roku i produkowana było do roku 2010. Ostatni trzecia generacja zadebiutowała na rynku w 2010 roku i produkowana jest do chwili obecnej. Wszystkie trzy wersje dostępne są w wersji 5 drzwiowej, a pierwsza generacja dodatkowo posiadała również 2-drzwiowe nadwozie typu kabriolet. Ciekawostką jest, że Kia Sportage z roku 1998 wyposażona była seryjnie w poduszkę powietrzną chroniącą kolana.

Gdy trzy lata temu Koreańczycy po raz pierwszy pokazali światu nowy model Sportage, nikt nie wierzył, że odważnie wyglądające auto trafi do produkcji i podbije rynek. Kia Sportage trzeciej generacji trafiła do produkcji, podbijając serca kierowców. Stała się fenomenem, po który w salonach ustawiały się kolejki. Tylko od początku tego roku do czerwca Polacy kupili blisko 5 tysięcy modeli Sportage. W porównaniu z rokiem 2012 oznacza to blisko 30% wzrost.

Kia Sportage – terenówka na miarę naszych możliwości

Wygląd nowej Kii Sportage to rewolucja. Auto przeszło kurację odmładzającą – nadal jest jednak atrakcyjne i rozchwytywane. Projektanci Kii podkreślili Sportage ascetycznymi liniami oraz monstrualnym rozmiarem przodu auta. Jak podkreślają zwolennicy tego modelu, koło nowej Sportage nie da się przejść obojętne. Dynamiczny design Sportage podkreśla wyjątkowy styl i elegancję. Nie oznacza to jednak, że auto pozbawione jest drapieżnego charakteru. To rasowy i harmonijny crossover z pazurem. Producent postawił na przejrzyste i bogate wykończenie wnętrza. Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza nie powala na kolana, jednak nie dyskwalifikuje modelu.

Nowy model jest dłuższy, szerszy i ma niższy profil od swojego poprzednika. W tym mierzącym 4,4 m długości aucie bez problemu zmieści się 5 osób oraz spory bagaż. Bagażnik o pojemności 564 litrów pozwoli na swobodny wypad za miasto, a nawet rodzinne wczasy. To jednak nie wszystko – w nowej Kii Sportage nie zabrakło również praktycznych schowków.

W 2013 roku auto przeszło niewielki lifting, zyskując nową kratę grill oraz nowy kształt świateł przeciwmgielnych. Dodatkowo światła tylne posiadają nieco inną strukturę wewnętrzną. Wisienką na torcie jest zastosowanie technologii LED. Za sprawą opcjonalnych skórzanych wentylowanych foteli, nowego ekranu dotykowego i możliwości dostępu do Internetu wnętrze auta zyskało bardziej luksusowy charakter.

Silnik, czyli pokaż kotku co masz w środku

SUV-y z założenia nie należą do grupy demonów prędkości. W Polsce największym powodzeniem cieszą się oszczędne silniki. Kia Sportage dostępna jest z silnikami benzynowymi 1.6 GDI o mocy 135 KM oraz 2.0 DOHC o mocy 163 KM, a także wysokoprężnymi – 1.7 CRDi o mocy 115 KM, 2.0 CRDi o mocy 136 lub 184 KM.

Ceny Kii Sportage

Ceny Kii Sportage trzeciej generacji uzależnione są ostatecznie od wersji wyposażenia na które się zdecydujemy – wyposażenie S, M, L lub XL. Nową Kię Sportage kupić możemy już od 68 800 zł w wersji S. Dla tej samej wersji ceny kończą się na 85 300 zł. Bogatsza wersja M dostępna jest w przedziale od 73 800 zł do 90 300 zł. Kolejna wersja wyposażenia L dostępna jest od 78 800 zł do 99 300 zł. Najbardziej bogata wersja wyposażenia Sportage, wersja XL oscyluje w granicy od 82 300 zł do 102 800 zł.

Ceny Kii Sportage na tle konkurencji prezentują się korzystnie. Dodatkowo w standardzie posiada większość systemów i elementów wyposażenia, bez których przeciętny kierowca nie może – a właściwie już nie chce się obejść.

 

 

 

Kia Sportage, 3.3 out of 5 based on 3 ratings
Kategoria: Artykuły
  1. Jak nigdy nie podobały mi się samochody z wielkim przodem, tak w tym wypadku bardzo mi to pasuje. Fajnie, że uzupełnili auto w internet, dla wielu osób to bardzo ważny aspekt. Ciekawi mnie jak ‚działają’ te wentylowane fotele…

    • Tomasz napisał/a:

      Przód faktycznie sprawia wrażenie masywnego, budzącego respekt. O ile wnętrze i te dodatkowe bajery bardzo mnie nie pociągają, zastanawiają mnie osiągi silnika. Szczególnie większych jednostek (2.0). Warto zaznaczyć, że cena naprawdę przyzwoita jak na crossover z takim wyposażeniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.