Kia XCeed – dynamiczny crossover

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0.0/5 (0 głosy)

Crossovery podbiły serca Polaków. Są eleganckie, ale równocześnie mają w sobie coś drapieżnego. Dobrze radzą sobie z kiepskimi nawierzchniami i doskonale czują się na miejskich asfaltach. To idealne auta dla tych, którzy w ciągu tygodnia pracują w biurowcu, a weekend spędzają w lesie. Do szerokiej gamy crossoverów dołączyła Kia XCeed. Co ją wyróżnia?

Kolejna odsłona


Jeśli chodzi o gabaryt, to Kia XCeed znajduje się pomiędzy Sportage’m i klasycznym Ceed’em. To już czwarta odsłona tego auta, które całkowicie zmieniło opinię o samochodach Kia. Polacy pokochali ten model. Czy tak samo stanie się z nowym potomkiem? Po klasycznym Ceed, wersji SW oraz ProCeed nadeszła pora na coś bardziej dzikiego. I taka właśnie jest XCeed.

Ekstrawagancko, ale z klasą


Samochody Kia do niedawna kojarzyły się z prostymi kształtami pozbawionymi wyrazu. O XCeed nie można tak powiedzieć. Jego stylistyka jest odważna, ale wyważona. Można, nawet nazwać ja ekstrawagancką. Równocześnie nie ma w niej żadnych udziwnień. Nie znajdziemy w niej śmiesznych rozwiązań, takich jak charakterystyczne światła Multipli. Z tradycyjnego Ceed’a, XCeed odziedziczył jedynie przednie drzwi. Reszta nadwozia wygląda zupełnie inaczej. Zostało też wyciągnięte w przód i w tył, co sprawiło, że auto znacznie się powiększyło. Dzięki temu rozwiązaniu, ten kompaktowy crossover może konkurować pojemnością z większymi SUVami.

Niekoniecznie w teren


Prześwit w XCeed wynosi 174 mm przy kołach 16-calowych. To niezbyt wiele. Lepiej jest postawić na koła 18-calowe i cieszyć się prześwitem wynoszącym aż 184 mm. Taka wartość nie sprawia jednak, że zamienia się on w auto terenowe. Owszem, poradzi sobie na kiepskiej jakości drodze. Bez problemu przejedzie przez dziury i koleiny, ale to nie jest auto przeznaczone do jeżdżenia po błotach i górach. Choć, prawdę powiedziawszy – większość SUVów też się do tego celu nie nadaje.

Trochę nowości


Samochody Kia są coraz częściej wyposażone w nowoczesny sprzęt do łączności. XCeed nie jest wyjątkiem. W związku z tym, można w nim znaleźć innowacyjny system UVO Connect, który jest podłączony do wyświetlacza o przekątnej 10,25 cala. System KiaLive wykorzystuje własna kartę eSIM. Dzięki niej, możliwe jest połączenie z internetem w czasie rzeczywistym. Pozwala to na bieżące aktualizowanie map drogowych, trasy przejazdu, czy też informacji o warunkach pogodowych, a nawet dostępności i cen miejsc parkingowych. Tradycyjny zestaw wskaźników z prędkościomierzem oraz obrotościomierzem, także został zastąpiony dużym wyświetlaczem.

Kategoria: Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.